Nytt omsättningsrekord och fortsatt stark tillväxt för Rögle 2023-24

Publicerad: 2024-05-30
Bokslutet för verksamhetsåret 2023-24 är färdigt och Rögle kan presentera ett positivt resultat samt nytt omsättningsrekord i koncernen.

Rögle kan blicka tillbaka på ett historiskt verksamhetsår. Toltalt uppgick omsättningen till 221 miljoner kronor i koncernen, en ökning med cirka 31 miljoner från föregående år. Resultatet 2023-24 blev 2 miljoner före skatt, vilket är 4 miljoner bättre än året innan.

– Jag är otroligt stolt över det stora ansvarstagandet i organisationen och hur vi metodiskt fortsätter jobba med utveckling i hela klubben. Den ekonomiska tillväxten gör det möjligt för oss att fortsätta investera i hela den sportsliga verksamheten (akademi, junior, dam & herr) samt i vårt växande samhällsengagemang. Jag vill rikta ett stort tack till våra fantastiska supportrar och partners som gör detta möjligt tillsammans med oss, säger Rögles klubbdirektör Daniel Koch.

Siffrorna i årsberättelsen kommer att presenteras i större detalj på årsmötet den 12 juni klockan 18.00. Mötet hålls i Catena Arena.

– Jag är jättenöjd med hur vi har arbetat med vår ekonomiska utveckling den här säsongen. Vi fortsätter att ta kloka beslut och det är verkligen ett samarbete över hela organisationen. Jag ser mycket fram emot årsmötet och att vi där får gå in mer på detaljer över hur vi arbetar med klubbens utveckling, säger Rögles ekonomichef Marina Ide Schultz.

årsmöte

Rögle BK