Carter Ashton klar för Rögle BK

Publicerad: 2024-10-21
Carter Ashton är klar för Rögle BK. Forwarden har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig säsongen ut.

Rögle förstärker sin forwardsuppsättningen. NHL-meriterade Carter Ashton har valt att skriva på för Rögle BK.

– Jag är glad över möjligheten att få komma till en klubb med så lång historik och så stark kultur. Mitt första intryck är att det är en stark grupp med väldigt bra ledare. Jag ser verkligen fram emot att få dra igång med laget snart, säger Carter Ashton.

Den kanadensiske forwarden har spenderat större delen av sin karriär borta i Nordamerika där han bland annat spelat för Toronto Maple Leafs. 33-åringen kommer senast från spel i Leksands IF där han huserat de senaste fyra säsongerna. Förra säsongen spelade Ashton 26 matcher i SHL och stod för åtta poäng (4+4).

– Jag vill vara en komplett spelare som bidrar både offensivt och defensivt. Jag vill komma in med mycket energi och hårt jobb, säger Carter Ashton.

Hur ska det bli att spela framför hemmafansen?

– Jag ser verkligen fram emot att spela framför så passionerade hemmafans. Jag har upplevt stämningen som bortalaget och det är verkligen något speciellt. Det ska bli en häftig upplevelse.

Forwarden kommer ansluta till laget i slutet av oktober.

– Carter är en spelare som kommer bidra med mycket fysik och passar bra in i det vi vill uträtta. Han är bra på att ta både sig själv och pucken till mål. En forward som även är pålitlig i positionsspelet utan puck och vinner sina kamper, säger Rögles sportchef Hampus Sjöström.

MISSA INTE NÄSTA HEMMAMATCH

Anton Toft