Pollenkungen - Invigning Rögle Wall of Fame

Publicerad: 2024-10-24
När Rögle möter Färjestad hemma den 2 november är det Pollenkungens match. Det blir extra fokus på historiken runt Gösta Carlsson och invigning av Rögle Wall of Fame i foajén - där Gösta blir första namnet.

RÖGLE WALL OF FAME

I foajén på entrésidan kommer en ny installation i Catena Arena att ta plats. Rögles Wall of Fame kommer att bli en hyllning till framstående personer genom klubbens historia. Detta innefattar såväl spelare och ledare som funktionärer och supportrar.

Gösta ”Pollenkungen” Carlsson kommer att bli det första namnet på väggen och invigningen sker före matchen mot Färjestad den 2 november. Arenan öppnar 13.15 och ceremonin startar 13.45.

Väggen med namnen på alla som efterskänkt sitt säsongskort under coronasäsongen 2020-21 har flyttats till den andra långsidan.

Gösta Carlsson blir det enda namnet som kommer upp på Rögle Wall of Fame under nuvarande säsong.

Invalsprocessen framöver kommer att se ut som följande:

• En referensgrupp kommer att ta fram fem namn inför Rögles årsmöten. Medlemmar kan när som helst skicka in namnförslag. Namnen ska baseras på kriteriet ”Personen ska ha haft stor betydelse för Rögle BK över en längre tid”. De fem namnen kommer att godkännas av Rögles styrelse.
  • Under Rögles årsmöten röstar närvarande medlemmar fram tre namn av de fem. De tre namn som röstas fram blir invalda till Rögles Wall of Fame och sätts upp under den efterföljande säsongen.
  • De två som ej röstas fram är fortsatt tillgängliga att väljas in kommande år.

DETTA HÄNDER I ARENAN

Invigning Wall of Fame med Gösta ”Pollenkungen” Carlsson som första namn.

Läs om Pollenkungens historia på historieskyltar runt om i arenan.

Laget spelar i specialframtagen matchtröja. Dessa kommer att auktioneras ut med start vid uppvärmningen.

Pollenkungen-merch (inklusive replica på matchtröjan) i Rögleshoppen.

Pollenkungen-meny i kioskerna.

Ufon skapade av skolelever i Ängelholm är upphängda i ytorna.

Joel Nordström
Huvudpartners