Veckans juniorresultat - viktiga poäng för J20

Publicerad: 2023-10-30
J20 tog viktiga poäng i jakten på slutspel. Dessutom tog J18 och U16 båda full pott i sina matcher, där de sistnämnda gick upp i serieledning.

J20

Backen Axel Hurtig var tillbaka i spel efter sin långtidsskada i veckans två matcher mot Växjö och Frölunda. Mot comebacken mot Växjö blev det ett mål för Hurtig, men där laget till slut föll efter straffar. Dagen efter tog laget däremot en storseger mot Frölunda. De fyra poängen gör att J20 nu ligger på en åttondeplats i tabellen, sex poäng från en plats i topp fem.

Rögle - Växjö  3-4 str

Målskyttar: Lenny Giger, Axel Hurtig, August Renemark

Rögle - Frölunda  6-2

Målskyttar: Isac Nielsen x2, Marwin Jarbsjö, Felix Nilsson, Max Karlsson, Isac Solberg

J18

Rögle J18 spelade endast en match den gångna veckan och vann hemma mot Linköping under söndagen. Segern var lagets tredje raka och just nu ligger de på en tredjeplats i tabellen, fem poäng bakom Frölunda i toppen.

Rögle - Linköping  5-2

Målskyttar: Nils Bartholdsson x2, Lenny Giger, Douglas Flygt, Johannes Neumann

U16

Det blev två nya segrar för U16 i veckans två matcher mot Vita Hästen och Hanhals. Mot Vita Hästen höll målvakten John Jonasson nollan och dagen efter räddade Milo Tjärnlund 16 av 17 skott mot Hanhals. Segrarna gjorde att U16 gick upp i serieledning med 22 poäng efter nio matcher.

Vita Hästen - Rögle  0-5

Målskyttar: Paul Douglas x2, Melvin Persson, Nicolai Malm, Albert Stierndahl