Full pott för Rögles juniorer

Publicerad: 2024-10-07
Det var en härlig vecka för Rögles juniorlag där samtliga lag tog full pott. Här under hittar ni en sammanfattning av alla resultat.

J20

J20 går som tåget just nu och toppar J20 - Nationell Södra.

Det var ännu en fullspäckad helg med tre matcher för J20 som inledde med att besegra Färjestad med 4-2 under fredagen.

Rögles målskyttar: Theo Walette, Max Gustafsson, Milo Fortkord och Melker Morin.

J20 ställdes mot Färjestad även under fredagen där det blev en ny seger, denna gången skrevs siffrorna till 6-3.

Rögles målskyttar: Ludwig Lönqvist, Lenny Giger Johannes Neumann (hattrick) och Milo Fortkord.

Helgen avslutades med en match mot Örebro. Även där blev det seger och slutresultatet skrevs till 5-3.

Rögles målskyttar: Johannes Neumann, Vladimir Dravecky, Lenny Giger, Milo Fortkord och Nils Bartholdsson.

Dam-junior:

Damernas juniorlag spelade i helgen sin seriepremiär mot Troja Ljungby. Där blev det en stabil 3-1-seger.

Rögles målskyttar: Ebba Sundin, Emma Möller och Ebba Sundin.

J18

J18 har fått en bra start på säsongen och ligger två i tabellen efter förra veckans matcher.

I torsdags besegrade J18 Oskarshamn med 4-0 på bortais.

Rögles målskyttar: Felix Svensson, Douglas flygt x2 och Charlie Nilsson Nadj.

Under söndagen blev det ännu en komfortabel seger när Tingsryd besegrades med 5-1 i Catena Arena.

Rögles målskyttar: Leo Papista, Melwin Högman, Douglas Flygt x2 och Felix Svensson.

U16 inledde helgen med att besegra Vita Hästen på bortaplan med 4-2.

Rögles målskyttar: Hugo Wieden, Sixten Johansson, Isak Björland och Tage Jonasson.

Under söndagen blev det derbyseger hemma mot Malmö med 4-3.

Rögles målskyttar: Edvin Torstensson, Ebbe Gath och Isak Bjorland x2.

Anton Toft
Huvudpartners