Jacob Strandberg ny assisterande sportchef i Rögle

Publicerad: 2024-05-20
Rögle får in ett nyförvärv i den sportsliga ledningen. Jacob Strandberg blir ny assisterande sportchef i klubben.

Sedan Hampus Sjöstrom tog över rollen som sportchef under säsongen 2023-24 har den assisterande sportchefsrollen stått tom. Nu kan Rögle presentera att Jacob Strandberg numera fyller den rollen.

– Det känns inspirerande att vara här, jag har sett fram emot det ett tag nu. Det känns bra att äntligen vara här och att få köra igång, säger Jacob Strandberg.

29-årige Strandberg kommer senast från rollen som videocoach för Juniorkronorna och har tidigare varit verksam inom Skellefteås och Växjös organisationer. Nu fortsätter karriären i Rögle.

– Jag och Hampus har haft en dialog under en tid. Efter Junior-VM i vintras frågade han mig om jag hade varit intresserad av att jobba ihop och sen växte det fram mer och mer ju längre säsongen gick. Det blev tydligt vad han ville ha och det kändes som att det passade mig riktigt bra, säger Jacob Strandberg.

Hur är din bild av Rögle?

– Det är en stor klubb i en liten stad. Det attraherar mig att det finns ett så stort intresse och att det alltid är mycket folk på matcherna. Det är en förening som satsar helt enkelt och det ser jag fram emot att få bidra till.

Jacob Strandberg kommer att få en bred roll i Rögles organisation och sportchef Hampus Sjöström vet vad han kan förvänta sig av sin nya kollega.

– Jacob kommer bland annat att få ett tydligt uppdrag med klubbens spelidé, att konkretisera och formalisera den från A-truppen och neråt i organisationen. Han är en väldigt intelligent, organiserad och hockeysmart människa som jag har uppskattat mycket varje gång jag fått chansen att jobba med honom i olika sammanhang, säger Sjöström.

Bli en del av Rögle du också.

Skaffa ditt säsongskort redan idag. Du är Rögle. Vi är Rögle.

KÖP DITT SÄSONGSKORT HÄR!

Joel Nordström
Huvudpartners