Everberg skadad - undersöks vidare

Publicerad: 2023-09-01
RBK HERR
Dennis Everberg har dragit på sig en skada. Nästa vecka väntar nya undersökningar för att avgöra skadans karaktär.

På en träning under veckan som gick fick Dennis Everberg en klubba i ansiktet. Han kommer undersökas vidare under kommande vecka.

– De som är sakkunniga får utvärdera skadan vidare. Vi vet i dagsläget inte hur lång tid en eventuell frånvaro kan bli. Under kommande vecka hoppas vi få mer klarhet i när Dennis kan förväntas komma tillbaka till spel, säger Rögles fysio Christopher Alvengrip.

Dennis Everberg fick förra säsongen förstörd av skador och spelade bara 21 matcher i SHL.

– Man känner lite extra för Dennis. Precis som förra säsongen är det här ingen skada man kan träna för. Det är ren otur. Vi i det medicinska teamet gör allt för att hjälpa Dennis, säger Alvengrip.

Rögle har två träningsmatcher kvar (mot HV71 i Halmstad den 4 september och Frölunda i Skövde den 7 september). SHL-premiären spelas mot Malmö den 14 september.

Peter Ekholm
Huvudpartners