Bohlin, Hirsch förlänger med tre år

Publicerad: 2024-09-16
RBK HERR
Max Bohlin och Peter Hirsch har skrivit på för tre nya år med Rögle BK. Kontrakten börjar gälla från och med nästa säsong.

Rögles sportchef Hampus Sjöström har lagt grunden för ledarstaben de kommande säsongerna. Kontinuitet är den gemensamma nämnaren när både Max Bohlin och Peter Hirsch skriver på nya treårskontrakt.

De nya avtalen börjar gälla efter säsongen 2024-25 vilket innebär att de stannar i klubben till och med säsongen 2027-28.

– Jag känner mig stolt och hedrad över chansen att jobba för Rögle. Jag attraheras väldigt mycket av förenings framtidsvision och jag känner att jag är enormt motiverad att jobba i den här miljön med väldigt bra medarbetare, och så har vi en spelartrupp som är väldigt driven. För mig var det ingen tvekan. Jag vill vara med på resan som vi gör tillsammans, säger Bohlin.

– Vi tror stenhårt på Max, på hans driv och ledarskap. Vi vill växa med honom. Vi vill bygga långsiktigt med kontinuitet och vi ser en stor potential i honom. Han har varit huvudtränare under stora delar av sin tränarkarriär och har hela spektrat i sin repertoar. Han besitter många styrkor. Han är duktig på att driva träningar och ställa krav. Han är väldigt dedikerad, så jag ser inget tak för vad han kan bidra med, säger Sjöström.

Bohlin kom till Rögle som juniortränare inför säsongen 2021-22. Han gjorde två år med J20 och ledde laget till SM-guld 2023. 29-åringen blev därefter uppflyttad som assisterande tränare i Rögles herrlag inför säsongen 2023-24.

– Jag tycker att jag har vuxit in i att vara tränare på SHL-nivå. Jag vill fortsätta ta kliv och bli ännu bättre. Hela tiden och tillsammans med spelarna vill jag bli bättre varje dag, säger Bohlin.

Hirsch, 45, kom också till Rögle inför säsongen 2021-22 och har varit klubbens målvakts- och videocoach sedan dess. Hirsch har under tränarkarriären också varit i Björklöven, Timrå, KHL (Ryssland) och i det danska landslaget.

– Det känns givetvis otroligt bra att få fortsätta i Rögle. Att jag får möjligheten att stanna i ytterligare tre år är nog den bästa bekräftelse jag som yrkesman kan få. Rögle är i konstant utveckling och jag kan inte se att det finns ett mer inspirerande ställe att jobba på i hockeysverige. Privat har vi som familj verkligen landat och hittat en trygghet. Vi är oerhört glada att kalla Ängelholm för hemma, säger Hirsch.

– Återigen, det är viktigt med kontinuitet. Han bidrar med ett lugn och en trygghet i ledarstaben. Han för målvakternas agenda när det kommer till spelet, inte bara utvecklingen av målvakterna. Han står för mycket av det som bygger trygghet för de som står i mål. Han är duktig på att föra fram det, men är också duktig på ett helhetsperspektiv. Han ser helheten på ett väldigt bra sätt och bidrar med en kunskap och en trygghet som är mycket värdefullt för ledarstaben, säger Sjöström.

RÖGLES TRÄNARSTAB

Roger Hansson - huvudtränare - kontrakt till 2025-26