Max Bohlin inför vecka 2: ”Mycket positivt att ta med sig”

Publicerad: 2023-09-20
Rögle gör sig redo för den andra matchveckan i årets SHL-säsong. Nästa utmaning: Leksand borta under torsdagen.

Fyra poäng av sex möjliga, det var vad Rögle fick med sig från premiärveckan i årets SHL. Assisterande tränare Max Bohlin är positiv till laget prestationer i de två inledande matcherna.

– I första matchen visar vi prov på stark karaktär, där vi höll oss tålmodiga och växte in i den matchen. Mot Örebro kommer vi ut och är redo från start, vi matchar deras fart och är stundtals bättre än dem. Så det finns mycket positivt att ta med sig från de två matcherna, säger han.

Trots många chanser blev det bara ett mål framåt mot Örebro. Just målskyttet är något som har varit i fokus inför fortsättningen.

– Vi tittar mycket på video och ser det lite från målvaktens perspektiv, hur vi kan göra det svårt för motståndarens målvakt. Det är saker som vi hoppas kunna se imorgon, säger Bohlin.

Under torsdagen flyger Rögle till Dalarna där Leksand väntar. Ett Leksand som har förlorat båda sina inledande matcher och står på noll poäng.

– Det är tidigt på säsongen och vi har egentligen bara fokus på att vi ska åka upp göra en väldigt bra bortamatch och åka hem med tre poäng, säger Max Bohlin.

I helgen är det äntligen dags för match i Catena Arena igen. Då är det de regerande svenska mästarna Växjö som kommer på besök.

– Vilken upplevelse det var i premiären! Vi ser fram emot många sådana kvällar där vi känner publikens stöd, så vi ser verkligen fram emot ny match i Catena Arena.

VAR PÅ PLATS HELA HELGEN - BILJETTER HITTAR DU HÄR

Joel Nordström