Veckans juniorresultat - Stark vändning av J20 och trendbrott

Publicerad: 2023-10-09
Rögle J20 vände och vann, J18 tog stark seger i toppmötet medan U16 hade en tyngre vecka. Här är juniorresultaten från den gånga veckan.

J20

Det var en lugnare vecka för Rögles äldsta juniorer. Endast en match stod på schemat och det var mot Frölunda på hemmais. Rögle kom till spel med tre raka förluster och var illa ute även nu efter att gästerna gått upp till 2-4 efter två perioder. Men de grönvita kämpade sig tillbaka och med 27 sekunder kvar kom kvitteringen. Halvvägs in i förlängningen kom också avgörandet genom Simon Zether med sitt andra mål.

Rögle - Frölunda  5-4 ÖT

Målskyttar: Marwin Jarbsjö, Isac Nielsen, Eric Schneller, Simon Zether x2

J18

Två toppmöten med Frölunda och HV71 stod på schemat för J18 den gångna veckan. Först var Frölunda på hemmais, där de grönvita stod för en riktig styrkedemonstration och vann med 5-1.  Samma siffror blev det i veckans andra match, men då var det HV71 som stod som segrare. De tre lagen ligger nu på samma antal poäng i toppen av tabellen efter sju spelade matcher.

Rögle - Frölunda  5-1

Målskyttar: Nils Bartholdsson x2, Love Gath, Oliver Djejberg Larsen, Johannes Neumann

HV71 - Rögle  5-1

Målskytt: Vincent Lundgren

U16

Efter en flygande inledning på säsongen kom den gångna veckan två förluster för Rögle U16. Borta mot Växjö hade de grönvita en tvåmålsledning inför den tredje perioden, men hemmalaget Växjö kom tillbaka och vann sedermera på straffar. Därefter föll laget med 1-3 hemma mot Frölunda.

Växjö - Rögle  3-2 STR

Målskyttar: Leo Papista, Elliot Pettersson