Grönt & Vitt: Roger Hansson inför första tisdagsmatchen

Publicerad: 2023-10-23
Assisterande tränare Roger Hansson uppdaterar om läget inför morgondagens bortamatch mot Linköping. Han blickar även fram mot Sjöas match på lördag.

Rögle åker till Linköping under tisdagen för att ta tre nya poäng.

– Jag är taggad, det blir första tisdagsmatchen och det blir bra flow när matcherna kommer lite tätare. Det ska bli spännande att komma dit, säger Roger Hansson.

Rögle kommer senast från seger 2-1 mot Timrå. En skön seger, där laget fick hålla undan till tre poäng.

– Det var kanske inte den spelmässigt bästa matchen, men ändå viktigt för oss att känna att vi kan vinna den typen av matcher där vi måste spela hela vägen in i mål och hålla undan. Det stärker oss i det långa loppet.

Efter att ha släppt sex mål mot Skellefteå i torsdags var tränarna desto nöjdare med den delen av spelet efter lördagsmatchen.

– Vi kommer ut lite snabbare och sätter press och ligger lite närmare. Där har vi varit lite för passiva i de senaste matcherna och velat försvara insidan lite för mycket, säger Hansson.

SE HELA INTERVJUN I SPELAREN OVAN

Joel Nordström