Röglespelare till juniorlandslag

Publicerad: 2023-10-26
RBK Landslag
Oskar Pettersson och Felix Nilsson spelar med Juniorkronorna. Men flera andra spelare ska också dra på sig landslagströjan under uppehållet.

Den 5 november inleds säsongens första landslagsuppehåll. Då kommer flera spelare från Rögle att få representera olika landslag. Här är hela listan för klubbens juniorer som ska representera landslag på olika håll.

Juniorkronorna

Femnationers i Tjeckien 9-12 november. Turneringen är den sista inför den trupp som ska tas ut till hemma-JVM i Göteborg mellan jul och nyår.

Oskar Pettersson

Felix Nilsson

Småkronorna

Femnationers i Finland 8-12 november.

Marwin Jarbsjö

Internationellt -

Eric Schneller - U20 Schweiz

Ian Schertzer - U20 Österrike

Gregor Biber - U20 Österrike

Johannes Neumann - U20 Österrike

Tarik Mahmutovic - U20 Slovenien

Lenny Giger - U18 Schweiz

Oliver Dejbjerg Larsen - U18 Danmark

Dustin Willhöft - U17 Tyskland

Du vet väl om att Juniorkronorna kommer genrepa med två träningsmatcher i Ängelholm inför JVM? Den 19 december möter Sverige-Schweiz och den 21 december tar laget emot USA i Catena Arena. Redan nu kan du köpa biljetter till de matcherna. Mer information om de här två kvällarna kommer kommer löpande. Håll utkik på roglebk.se eller i våra sociala medier.

BILJETTSIDAN: https://secure.tickster.com/sv/cm1lwk5nvr4af7h/selectevent

Peter Ekholm