Hattrick från Smeds när J20 avslutade med seger

Publicerad: 2024-02-05
RBK JUN
Axel Smeds gjorde ett hattrick när Rögle besegrade Brynäs med 4-2 under söndagen. Det avslutade en helg med blandade resultat för Rögles juniorer

Efter SHL-matchen i Linköping i lördags satte sig ett gäng Rögle-spelare i en bil till Gävle för att ansluta till klubbens J20-lag. Axel Smeds, Victor Smeds, Isac Solberg bidrog sedan till att laget kunde vinna med 4-2. Axel Smeds gjorde två mål i den första perioden och följde upp med sitt tredje i den andra.

Segern var viktig för J20 som ligger sjua i J20 Nationell Top 10.

I lördags föll nämligen Rögle med 1-5 mot Leksand. Målskytt för Rögle då Milo Fortkord.

J18 – vinst och förlust

Precis som 20 blandade Rögles J18 resultaten i helgen. I lördags förlorade laget mot Almtuna  med 2-3 efter att ha tappat en 2-0-ledning i den tredje perioden. Rögles mål gjordes av Nicolai Malm och Nils Bartholdsson.

I helgens andra hemmamatch tog laget revansch och besegrade AIK med 2-1. Den här gången var det Rögle som vänder underläge. AIK ledde med 1-0 innan Douglas Flygt klev in i handlingarna. Han kvitterade i slutet av första perioden innan han satte avgörande med 10 minuter kvar av tredje. Rögle ligger efter helgen sexa i J18 Nationell Södra.

U16 - fortsatt obesegrat

Rögles U16 är fortsatt obesegrat i sin vårserie. I helgen besegrade laget HV71 med 9-4 efter ett hattrick av Arvid Stolt, medan söndagens match mot Frölunda slutade med en 5-3-seger.

Rögle toppar tabellen i U16:s vårserie.

Peter Ekholm
Huvudpartners