Bohlin inför Växjö: ”Vi har en bra känsla”

Publicerad: 2024-01-31
Hårt kollektivt arbete bäddade för de tre viktiga poängen i Örebro. Den arbetsinsatsen ska Rögle nu bygga vidare på i torsdagens möte med serieledande Växjö.
– Det måste alltid vara grunden i varje match och det behöver vi fortsätta med, säger Max Bohlin.

Axel Smeds första SHL-mål räckte för att Rögle skulle ta sin första seger på fem matcher och få lite andrum i den täta tabellen. Trots tillknäppt spel och få offensiva chanser fanns det andra saker att ta med sig in till torsdagens match mot Växjö.

– Framför allt måste vi bygga vidare på arbetsinsatsen vi gjorde i gårdagens match. Intensiteten, hur vi rörde fötterna, hur vi spelade för laget, hur vi täckte skott och hur vi jobbade tillsammans över hela banan. Det måste alltid vara grunden i varje match och det behöver vi fortsätta med, säger Max Bohlin och fortsätter:

– Det handlar om att vinna hockeymatcher och då handlar det om att spela tight försvarsspel. I matchen igår räckte det med att göra ett mål och den tar vi alla dagar i veckan.

Defensivt har Rögle varit mer stabila den senaste tiden. De grönvita snittar två mål per match i de nio senaste matcherna. Däremot kämpar laget fortsatt med offensiven och tränarstaben vänder och vrider för att hitta lösningar.

– Vi jobbar med alla delar av vårt spel. I varje match handlar det om att börja från grunden och det är att jobba tillsammans, både offensivt och defensivt. Så vi fortsätter att jobba för att utveckla alla delar av vårt spel framöver, säger Bohlin.

Imorgon väntar grundseriens fjärde och sista möte med Växjö. Rögle har vunnit två av de tidigare matcherna mot smålänningarna - senaste matchen i Catena Arena slutade 3-1 till hemmalaget.

– Vi har en bra känsla mot Växjö. Vi vet vad vi kommer att möta för lag och vi vet hur vi ska slå dem. Det kommer att handla om hur vi kommer upp i vår prestation, säger Bohlin.

Under onsdagen kom beskedet att Henry Bowlby stängs av fem matcher efter sitt matchstraff.

Matchen börjar 19.00, biljetter hittar du HÄR.

Joel Nordström
Huvudpartners