Storseger för damerna i genrepet: ”Rätt saker i tre perioder”

Publicerad: 2023-09-08
Rögle satte tonen inför NDHL-premiären. De grönvita besegrade Karlskrona med hela 13-0 i genrepet hemma i Catena Arena.

Saga Tynell Nissas satte hela sju mål i Rögles NDHL-genrep mot ligakonkurrenten Karlskrona under fredagskvällen. Wilma Hjelm gjorde hattrick, Johanna Eldebäck två och Megan Holtzhuter gjorde ett. Tränare Julius Berkvist summerar ett väl genomfört sista test innan allvaret börjar.

– Vi gör rätt saker i tre perioder. Vi gör det vi pratat om och spelar så som vi vill. Ibland tummar vi på vissa saker men kommer vi undan med det genom att vi lyckas lösa situationen efter. Mest positivt idag är att vi fick träna på göra mål och vi fick mycket tid i anfallszon vilket är väldigt bra, säger han.

Nu väntar två träningsveckor innan det äntligen är dags för historisk premiär. Den 24 september tar Rögle emot Malmö i Catena Arena, med start 16.00, i premiären av NDHL.

Säsongskort gäller för samtliga dammatcher och det är dessutom många biljetter sålda. Siktet är inställt på att slå publikrekordet i ligan på 2756 åskådare.

– Vi är grymt taggade. Bara att spela matchen ikväll i arenan inför en hel del folk, det är mäktigt. Det kommer att bli ännu mäktigare i premiären. Vi ser fram emot att slå rekordet, säger Julius Bergkvist.

VAR PÅ PLATS VID DEN HISTORISKA PREMIÄREN - KÖP BILJETT HÄR

Joel Nordström