Veckans juniorresultat - Full pott

Publicerad: 2024-01-15
Fem matcher - fem segrar, det är Röglejuniorernas facit från helgens matcher.

J20

Endast en match stod på schemat för J20, som åkte till Växjö för den tredje matchen i Topp 10-serien. Rögle hade inte besegrat smålänningarna i någon av de tre matcherna i grundserien, men efter tre raka mål i de två första perioderna kunde de grönvita ta hem tre sköna poäng. J20 har tagit sex poäng på de inledande tre matcherna och ligger på en fjärdeplats i Topp 10-serien.

Växjö - Rögle  2-6

Målskyttar: Max Gustafsson x2, Max Karlsson, Axel Smeds x2, August Renemark

J18

Efter två inledande förluster i J18 Nationell södra tog Rögle J18 revansch i helgen. I de två hemmamatcherna mot Södertälje och Linköping tog laget sex poäng. Målvakten Simon Folkesson höll nollan i andra matchen mot Linköping och Oliver. Dejbjerg Larsen gjorde hattrick. Segrarna gör att J18 klättrade upp på en femteplats i tabellen.

Rögle - Södertälje  6-2

Målskyttar: Oliver Dejbjerg Larsen x3, Gregor Biber, Love Gath, Max Gustafsson

Rögle - Linköping  6-0

Målskyttar: Milo Fortkord, Douglas Flygt, Gregor Biber, Johannes Neumann, Lenny Giger, Mikael Kim

U16

Rögle U16 inledde sin Topp fem-serie med två storsegrar. Första matchen, borta mot HV71, vann laget med hela 12-2. Elliot Pettersson gjorde hattrick och tre andra spelare var tvåmålsskyttar. Segern mot HV71 följdes upp dagen efter med 7-2 hemma mot Frölunda. Då var det Nicolai Malms tur att göra hattrick, som totalt satte fem mål i helgen.

HV71 - Rögle  2-12

Målskyttar: Elliot Pettersson x3, Hugo Wieden x2, Albert Stierndal x2, Melwin Högman x2, Arvid Stolt, Nicolai Malm, Wille Lönnqvist

Rögle - Frölunda  7-2

Målskyttar: Douglas Paul, Charlie Nilsson Nadj, Nicolai Malm x3, Leo Papista x2