Veckans juniorresultat - Skön start för J20

Publicerad: 2024-01-08
Både Rögle J20 och J18 inledde fortsättningsserierna med bortaturné. J20 fick en fin start medan J18 hade en tyngre helg.

J20

Det blev tre poäng av sex för J20 efter helgen resa till Karlstad och Stockholm. Laget inledde topp 10-serien med att ta första segern för säsongen mot Färjestad. I Stockholm blev däremot seriesegrarna i J20 Nationell norra, Djurgården, för svåra. I veckan spelar J20 en match och då är det Växjö som står för motståndet, även det på bortais.

Färjestad - Rögle  2-5

Målskyttar: Gregor Biber, Max Karlsson x2, Axel Smeds, Axel Hurtig

Djurgården - Rögle 4-0

J18

J18 åkte på Smålandsturné i inledningen av sin fortsättningsserie J18 Nationell södra för möte med HV71 och Växjö. Dessvärre blev det två förluster för de grönvita och en tuff start på vårsäsongen. I veckan väntar två hemmamatcher mot Södertälje och Linköping.

HV71 - Rögle  6-3

Målskyttar: Theo Walette, Nils Bartholdsson, Lenny Giger