Linus Sandin årets pristagare av Granitpucken

Publicerad: 2024-03-12
Linus Sandin är 2024 års vinnare av Granitpucken. Priset delas ut årligen av familjen Rune och Inga Brännborns stiftelse. Sandin fick ta emot priset inför matchen mot MoDo.

Granitpucken delas ut för fjärde året i rad. Familjen Brännborn är initiativtagare till priset och det ekonomiska bidraget (50 000 i gåva till pristagaren) kommer från familjen Brännborns stiftelse. I kriterierna för att kunna få priset står bland annat att pristagaren ”genom sin talang och ambition ska göra starka avtryck i Rögle. Utmärkande egenskaper är kamratskap, fair play och god och positiv anda.”

Årets pristagare, Linus Sandin, gör sin fjärde säsong (totalt) i Rögle BK och har under säsongen varit en av lagets mest framträdande spelare på isen.

På plats i Catena Arena för att dela ut årets pris var Åsa Brännborn tillsammans med Peter Axelsson.

Motiveringen lyder:

"Linus Sandin tilldelas 2024 års Granitpuck för en fin inställning och arbetsinsats, med spets framåt på isen! Tillsammans med lagkänsla och Röglehjärta gör det Linus till en värdig mottagare av årets pris."

Pristagarna får förutom penninggåvan en Orrefors glas-statyett ”Granitpucken” (design Carolina Malmros, Ängelholm) och en litografi ”Flygande puckar” efter en oljemålning av Rune Brännborn (litografin är framställd av Mats Landerberg, Magnarp) -

Pristagaren utses av en kommitté bestående av tre personer från Rögle BK och tre personer från Inga och Rune Brännborns familj och organisation.

Anton Toft
Huvudpartners