GAMEDAY: Leksand-Rögle

Publicerad: 2023-09-21
Det har blivit dags för den tredje omgången i årets SHL-säsong. Rögle åker till Leksand och jagar tre poäng. Här är förutsättningarna inför matchen.

Rögle stod för en stark insats i Örebro i lördags och tog en poäng efter att hemmalaget avgjort i straffläggning. Den poängen gör att Rögle har tagit fyra av sex möjliga poäng i säsongsinledningen.

Till matchen ikväll är Michael Kapla tillbaka i laget efter att ha blivit pappa för första gången och därmed missat förra veckans matcher. Även Erlend Lesund och Dennis Everberg missade förra veckans matcher. Norrmannen är ett frågetecken inför ikväll och status på Everberg är som tidigare kommunicerat.

Leksand har inlett säsongen med två raka förluster. Först mot Örebro på hemmais i premiären och därefter mot Frölunda borta.

CITATET

"Vi fokuserar mest på att åka upp och göra en riktigt bra bortamatch" - Assisterande tränare Max Bohlin om att möta ett taggat Leksand ikväll.

PUBLIKINFORMATION

NEDSLÄPP: 19.00