Rögles landslagsspelare under augusti

Publicerad: 2023-07-31
Under juli och augusti sker flera landslagssamlingar och nationsturneringar. Rögle har en rad spelare med i flera av trupperna.

Just nu spelar Sveriges U20-landslag den årliga turneringen World Junior Summer Showcase i Plymouth i USA. I det svenska laget finns Felix Nilsson och Oskar Pettersson, som gjorde varsitt mål i den inledande matchen mot USA Blå.

U18-turneringen Hlinka Gretzky Cup inleds under måndagen där åtta länder medverkar. Rögle har representanter i det svenska och schweiziska laget. Laban Persson, Melker Morin samt Marwin Jarbsjö i det svenska laget och Lenny Giger i det schweiziska.

Forwarden Dustin Willhöft kommer att spela med det tyska U17-landslaget i en femnationsturnering i Tjeckien.

Österrike håller samling med sitt U20-landslag under senare delen av augusti. Där kommer Ian Scherzer, Johannes Neumann och Gregor Biber att medverka.

Joel Nordström
Huvudpartners