Framsteg i rehabiliteringen för Grégoire

Publicerad: 2023-08-31
RBK HERR
Thomas Grégoire rehabiliterar en skada och kommer inte till spel i kvällens match IK Oskarshamn.

– Det går framåt och vi siktar på att han ska kunna spela någon av de kvarstående träningsmatcherna, säger fysio Christopher Alvengrip.

Inför säsongen värvades backen Grégoire från finska Lukko. Under de första träningsmatcherna har han inte synts till i laguppställningen. Anledningen är rehabilitering av en skada från försäsongen.

– Han gör framsteg varje dag och är på is, men inte riktigt redo för att spela mot IK Oskarshamn ikväll. Vi har två träningsmatcher kvar sen och målet är att han ska vara med i någon av dem, säger Alvengrip.

Samuel Jonsson eller Dennis Everberg kommer inte heller till spel mot IK Oskarshamn.

Biljetter till kvällens match hittar du här

Peter Ekholm
Huvudpartners