Förlust uppe i Timrå: "Svårt att vinna en hockeymatch då"

Publicerad: 2024-09-28
Rögle BK lyckades inte rå på Timrå på bortaplan. Hemmalaget vann slutligen matchen med 0-4.

Det blev dessvärre ingen revansch uppe i norr för Rögle BK.

Hemmalaget tog ledningen i mitten av den första perioden genom Filip Hållander.

Rögle BK kom ut bra i den andra och var ett ribbskott från att kvittera. Istället skulle Timrå få chansen i PP och utöka sin ledning till 0-2. Med drygt sex minuter kvar av perioden skulle Jonathan Dahlén trycka in 0-3 bakom Christoffer Rifalk.

– Jag tycker Timrå förtjänar att vinna idag. Vår första period är helt ok där vi släpper ett mål på rush under en kontrollerad situation, säger assisterande tränaren Max Bohlin och fortsätter.

– I andra perioden skapar vi ett bra momentum fram tills att vi drar på oss en utvisning och de gör 0-2. Därefter tycker jag det är under all kritik. När de gör 0-2 tycker jag vi tappar vår energi. Vi spenderar tid i anfallzon men skapar egentligen ingenting utan bara spelar på utsida och får inte in puckarna på mål eller tar oss mot mål.

I tredje perioden fastställdes slutresultatet till 0-4 i tom bur.

– Återigen släpper vi två mål på spelvändningar, ett i PK och gör noll mål framåt. Svårt att vinna en hockeymatch med dem förutsättningarna.

Anton Toft
Huvudpartners